tisdag 11 januari 2011

Mitt jobb som arbetsledare

En bild på en av alla hoyor ( porslinsblomma) en hobby som rensar hjärnan..

Måste på detta sätt skriva av mej lite.. Jobbar som bekant som arbetsledare åt min dotter, hon har fem assar förutom familjen. Det är verkligen inte värdens enklaste jobb att hålla ihop en grupp med tjejer..

Vi har en arbetsbeskrivning som talar om hur arbetet ska utföras men det är lite si o så med det ibland, undrar om assarna vet att det är arbetsvägran att inte göra det som står där.. Har inför p - mötet ikväll reviderat och rödfärgat vissa delar i hopp om bättring.. Kan väl kanske bli slentrian men det är verkligen inte tillåtet, sen är det inte ett enkelt jobb att vara ngns ass, man måste vara lyhörd och se o lysssna av sånt som kanske inte sägs rätt ut..

Min dotter har svårt att säga ifrån, det blir oftast så att hon blir tjurig eller svär o skriker ist..

Nu har iaf arb. beskrivningen reviderats igen med hopp om att den läses av all som jobbar på arbetsstället !!!!!!

Mitt jobb är ju väldigt dubbelbottnat, mamma, arbetsledare, god man mm ibland är det svårt att veta i vilken roll jag ska vara.. Jag blir väldigt frusterad av alla roller samt att inte heller bli respekterad, jag ska ju vara till för allas bästa. Dottern ska ha ett bra liv, assistenterna bra arbetsvillkor, resten av min stora familj behöver mej också var o en på sitt sätt..

Nu har jul och nyårshelgerna varit ganska mycket lediga för min del så nu är det på det igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar