fredag 7 januari 2011

Äntligen lite tö och solsken

Vy över gården o Vättern
En alldeles fantasktiskt fin dag på flera sätt, snön börjar smälta, solen skiner och jag har fått ett städryck.. Har börjat plocka bort julen, tidigt för att va mej men när solen skiner vill jag inte ha röda dukar o tomtar lite här o var. Färdig är jag inte men iaf i köket o matrummet och det är ju mest där vi är.. Har även hunnit med en promenad, det första sen snön kom i november, upp till hagen, känndes riktigt skönt även om det var till att plumsa här o var. F har plöjt en väg men när det blåste häromdan drevade det igen ganska ordentligt, nåja inte klaga det var iaf gåbart... och alldeles jätteskönt. Denna vintern har jag känt mej som en fånge här på gården, ner för backen vågar jag mej inte för där är det snorhalt och uppför en himla massa snö, men nu verkar det ljusna..

Det är inte klokt vad tiden går fort, redan en bit in i januari.. Har iaf fått vila och nu börjar jag känna mej redo för jobb i alla dess former, nästa vecka är fulltecknad men rean i morrn kallar jobbet hos J. Först ska vi åka till butiken och plocka undan julskyltningen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar