tisdag 25 januari 2011

Mer snö o underkylt regn

Nu har det hänt som inte ska få hända, jag har inte kommit till jobbet för halkan. Jag fick så många varningar så beslutet blev att försöka hitta ngn som kunde jobba åt mej.. Tur som en tokig fick jag napp direkt av gulliga A som lovade ta mitt pass. Det hade kanske gått att ta sej till Jkpg men som väglaget var med -4 och regn lockade det inte riktigt. Det hade ju varit värre om jag åkt o inte kommit fram, än att lösa det med vik.. Det är nog första gången jag bangar för dåligt väder, men just is är skitotäckt, var lite så förra veckan me fast då inte på stora vägen utan när jag skulle ner mot stan.. det gick ju bra då, bara ingen får för sej att gå över vägen för stanna snabbt var uteslutet.
Sen jag skrev sist har det blivit 2 kalvar till en o går o en idag så nu är kalvningarna verkligen på G. Brukar bli så att när en kalvar så blir det fler, nu måste dom lugna sej lite för öronmärkena är slut, har beställt men med flera instanser så tar det sin lilla tid.. Har dock inte kommit ut med kameran, måste försöka göra det för dom är ju så gulliga dom små..
Idag och igår har vi fortsatt vår städning, denna gång i källaren, fattar inte vem som burit in alla g:a blomkrukor och annan bråte.. men nu är det så fint. Har kastat en hel massa så nu blir det en ny vända till återvinningen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar