måndag 20 december 2010

Synsk eller bara allmänt orolig

Jaha så blev det till att jobba idag igen.. assens dotter hade spytt på dagis och vad gör man då?? Jo ringer först mej o sen efter ngn ersättare som kan komma in kvickt som tusan, det blev värdens bästa assistent A som ryckte in först, sen fick jag ta dan till 18. En till snäll ass lovade ta kvällspasset så J kommer i säng..
Gissa vad jag gillar det - inte.. Kände visserligen på mej att ngt skulle kunna hända, men sannspådd ville jag inte bli, hade verkligen annat för mej - typ baka bröd..
För övrigt är vi rätt insnöade här där jag bor, det snöar varje dag och blåser gör det också, det blir drivor av sällan skådad storlek, om det håller upp ska jag ta foto på bedrövelsen, jag tror banne mej att det är mer snö i år än förra vintern och mer lovar dom..
Nu ska det bli sängen för till råga på allt har jag fått en förkylning - det brukar betyda besvär med andningen o feber, ännu är det dock bara huvet som värker..
Måste ju orka med morgondagen och några ytterligare dagar men styckning av kött, matlagning och dessemellan lite vila.. Kanske en dag till med jobb, men det lutar åt att jag slipper just nu i allafall.. Men det är väl lika bra att vara inställd på det värsta, om nu inte sjukan i min krassliga kropp sätter stopp och maken får åka ist..
På torsdag är det iaf vi som jobbar över julen så då kan inte jättemycket gå snett - det är ju skönt att veta.. Om vi nu kan få in rullen bland all snö..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar