fredag 19 mars 2010

Redan fredag

I och jag bakade bröd i onsdags, hon var här själv
en stund mitt på dan när A var hos örondoktorn. Efter lunch kom även lilla jag och då blev det traktoråka med morfar och inte vilken traktor som helst utan grävmaskinen. Vår vanliga är på rep. i Falköping.

Fredagsmyset inleds med att klippa utegångsfåret Eddie, så långhårig o tovig han var. Egentligen ska han ha lång päls men något är fel för han har aldrig fått sin riktiga sträva päls, bara mjuk bebispäls som inte är kul att hålla fin. Därför klipper jag honom med jämna mellanrum. Nu var pälsen dock väldigt lång efter långa vintern.
Snart ska vi fortsätta myset med räkor o vitlöksbröd, en flaska vin får det bli till det.
Sen får det väl bli lite TV också, får se om jag orkar hålla mej vaken....

1 kommentar: