fredag 26 mars 2010

Köttilldelning


Här är lugnet efter stormen nu, barnen har varit hemma och vi har delat o packeterat nötkött. Det blev väldigt stimmigt en stund när alla skulle hjälpa till både små o stora förmågor - typ dagis eller nåt sånt. F o jag blev kallade enstöringar bara för vi inte riktigt uppskattar när alla pratar i mun på varann, jag köper det men har ett bättre ord, prata hål i huvet..

I övrigt är det jättekul när alla kommer hem bara jag inte blev så jäkla trött, det gillar jag inte.

Kanske åldern eller nåt sånt.

Innan idag var jag nere vid Vättern där vi bor - äntligen gick det att gå utan vare sej snö eller riktigt blött. En liten reflektion är vart allt vatten tagit vägen, gick rätt över åkern utan att bli våt om fötterna - väldigt konstigt. Andra vårar när det varit mindre snö har det krävts gummistövlar men inte nu..
Sjön var isbelagd ca 50 m ut sen var det öppet vatten, inne vid Hjo fanns det ingen is överhuvudtaget och åker man mot JKPG är det inget öppet bara is, lite konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar