söndag 31 januari 2010

Nybakta semlor

Har bakat semmelbullar i dag, sen bjöd vi Stumpelisen m fam på kaffe och semlor, det var mums. Tjejerna blev kvar här hos oss när E o R åkte hem, vi tog barnen med oss och åkte till ICA i Hjo och handlade lite mer garn, just nu virkar jag schalar i mormorsrutor - halva, låter kanske konstigt men fina blir dom. Det går åt en himla massa garn bara har snart köpt upp lagret av Jäbo garn i Hjo, fick ändå inte tag i den ena färgen så det får bli Lerdalaboden imorgon.
Ska försöka få igång redigeringsprogrammet till datorn så jag kan lägga ut bilder på projekten.
Har fått lämna min stationära dator på omstart för den var dö konstig, i den hade jag kamera programmet.Får se om sonens jobbarkompis fixar det, det var visst ganska problematiskt.

Har även tvättat lite av ullen jag fick av S när dom klippt fåren, den är så himla skitig bara så det är inte lätt att få den ren, värst är den vita. J smsa och ville ha krullull till en igelkott hon håller på med, får se när den torkat om det går att använda lite av den. Det ville även tova ihop sej, inte så konstigt kanske det är finullsfår dom har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar