måndag 14 december 2009

Korna har fått komma in

Idag på morgon en fick korna komma till ligghallen, dom var inte så intresserade trots snö på marken o frost. W fick muta med en hink havrekross, dä e nåt dom verkligen gillar, ni skulle se när han krossar havre då står korna på uppradade för dom vet att det blir lite gotte.
Vore jag kossa skulle jag velat komma in för länge sen, men det var ju jag det - en frusen en.

Eddie och jag har varit ute o gått i snön, tänkte hitta något fint att fota för att ha som julkort men snön som låg så fint på träden i morse hade blåst bort så jag fick tji. Försökte få ett bra kort på min hårige kompis men han sket i matte, det luktade djurspår där vi var o det tyckte han var mer intressant.

Har börjat plocka fram mina tomtar idag, funderar mycket på varför dom är så många tänk vad tråkigt efter jul när allt ska plockas ner igen, ska nog rensa bort lite ....

Igår var ytterligare en himla hektisk dag, vi hade hittat en ny bil på nätet i Bollebygd så dit for vi på fm, bilen föll till belåtenhet så hem igen åkte vi efter varann. Kul med en bättre 2:a bil än den vi haft, gamla trotjänaren Caddy, den hade gjort sitt hos oss. Fick den såld o rätt ok pris också - inte illa.
Efter bilresan var vi bjudna på glögg mm hos yngste sonen m familj, vi kom en timma försent. Trevligt för alla utom J kom, det är ju kul att träffa alla sina barn m. familjer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar