lördag 17 januari 2009

Rapport från landet

Idag har vi fått tredje kalven, Kid har kalvat, en tjurpojke. W o F är i skogen idag igen rätt bra för det är fruset ute och inget blir sönderkört, kan vara lite känsligt.
Jag bara städar känns det som, men nu är det färdigt för denna gång.
Eddie o jag har varit ute på vår vanliga promenad, har kollat efter djurspår men det var inga nya. eddie nosar reda på spåren. Det var kallt ute-blåser ganska mycket så nu har jag fått rosor på kinderna.
I em ska vi till yngsta sonen m. familj på middag, skönt då slipper jag laga mat. egentligen tycker jag det är ok men ibland är det skönt att slippa.
Jaha det var det första skrivna på min blogg, känns lite ovant att skriva såhär trots att jag skrivit dagbok i massa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar