fredag 30 januari 2009

När allt hände som inte får hända

UCH och FY eller vad man nu ska säga. Värmepannan gick sönder i går, roligare kan man ha, kallt och eländigt och inget varmvatten. Jag trodde jag skulle frysa ihjäl i går kväll men tills idag har jag töat upp iallafall nästan. F jobbar för högtryck för att fixa någon lösning, han o W höll på hela kvällen igår och nu hela den här dan också, så jobblösa blir vi inte här på den här gården iallafall. Men nu har han svetsat o grejat så det gäller att hålla alla tummar som finns att det håller. Har även försökt ragga efter en beg. panna. I normala fall hade det blivit en ny men vi är mitt uppe i planeringen av ett nytt pannsystem med kulvert till båda husen, så det här var verkligen ett slag under bältet.

Vad kunde passa bättre än att jag var på kurs igår, KRIS o KRISHANTERING.

I dag har jag farit runt som en skållad råtta, till Jkpg o Jula-element, JET-bensin, MAXI-mat, hämta J och sen trodde jag att det var hem vi skulle MEN ICKE SA NICKE jag fick vända i Habo o fara till Rinkaby rör och handla rördelar.
Inte nog med det när vi kom hem skulle jag laga lunch för vi var verkligen skithungriga men då fanns det inget vatten......
Det är verkligen lagen om alltings jävlighet eller ....
Till slut blev det iallafall mat, sen kändes livet mycket bättre.

Har även mitt i den här röran haft kaffegäster, yngste sonen, barnbarnet och svärdotter, det var ett litet avbrott som nog jag behövde.

Ikväll har vi blivit bjudna på kvällsmat till E o R, ska bli skönt att få lämna slagfältet en stund.

1 kommentar: