måndag 7 februari 2011

Broderi


I kväll har jag varit på Broderiakademin för första gången - en väldigt trevlig bekantskap, skulle börjat i höstas men var för trött för att ge mej iväg ända till Jönköping för några timmar. Det är ju en bit att åka, 5 mil enkel resa och när höstmörkret kommer gillar jag inte att köra bil, det tar ett tag att vänja sej vid mörker, regn o snö..

Kvällens tema var rött - visste inte vad jag skulle göra så vad jag tog med var en bit svart linne och lite rött tyg, garn och nål o tråd..

Det är olika färgteman varje gång.

Jag har även varit hos frissan och permanentat håret, känner nästa inte igen mej i spegeln, var väldigt länge sen jag var lockig i huvet..

En bedrövlig grej har ochså hänt - min kamera har gått sönder, batteriluckan har spruckit, var i Bankeryd på vägen ner till stan men dom kunde inget göra mer än att hitta en sida på nätet med reservdelar till Olympus. Ska se om jag kan beställa en ny lucka därifrån, tyvärr är inte min engelska den allra bästa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar