onsdag 24 februari 2010

Suttit fast i snön

Har varit ute i finvädret en stund, skulle ta mej till komposten i meterhög snö, det höll på att bli en vurpa för det är löst underst. Men det värsta var att vi skulle hämta morötter i potatiskällaren och där var det ännu värre. Jag trampade ner hela benet och fastnade så illa att det gick inte att komma loss. W. hade snöskyffel med sej och det var tur för han fick skotta loss mej, har vridit till mej i knät men det går väl över. Bara tänker på om jag gått dit själv o utan mobil, då vet te katten hur länge det dröjt inna hjälp kommit.
När jag kom in nyss så skakar bena så trött blev jag. Värre än att skotta snö iallafall, ska passa mej för djup snö där det dessutom är plöjt.
Får hålla mej på vägen härdanefter. W min gullige gubbe håller på att ploga upp min promenadväg nu, om det nu går - HOPPAS,känner mej lite instängd i nuläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar