torsdag 3 september 2009

Jofurs sista färd

Såå länge sen sist, har verkligen inte hunnit med att skriva mer än lite i min dagbok, men nu ska jag ta nya tag. Det börjar mörkna på kvällarna o då blir kraven mindre.

Torsdagen, alltså idag började sorgligt, Jofur har fått åka på sista resan till slakteriet, han hade sällskap av Tilda en av våra kor som fått mastit. Jag grät en skvätt över tjuren den snällaste vi haft.
På em fick vi ett ryck, gubben min o jag, vi åkte till Adelövs marknad, mellan Gränna o Tranås. Men det var en stor miss för det började regna innan vi kom dit, så där blev vi inte länge. Jag köpte 5 påsar kryddor o lite marknadsgodis sen gick jag nog och gick till bilen, som tur var tog vi med dagens post så det fick bli mitt lilla roliga. W gick en sväng, skulle väl kolla om han träffa nån kändis.
På hemväg beställde vi biljetter till Visingsöfärjan, ska åka dit tredje helgen i sept då det är skördemarknad. Fika på Haglunds gjorde vi också.
Ute är det värsta höstvädret, regn o blåst men här inne på vår altan är det mysigt värre, massa värmeljus o mysigt
Ikväll har jag kokat lingonsylt, plockade 9 liter i går, hundmat har jag också kokat, duktigt eller hur? Nu får det nog räcka för denna gång, förresten Eddie har varit på visit hos J. när vi var ute på galej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar