onsdag 22 juli 2009

JOBBAR

Tillbaks till verkligheten, jobb, jobb o mer jobb.
Har haft en hektisk dag som började med att rensa blåbären jag plockade igår, inte alls kul för skaften satt kvar hur sjutton det kunde bli så. 3,5 liter va det iallafall, jättegott.
Vid 12 hade vi kaffegäster, svärdotterns mormor o morfar, en trevlig stund på vår altan.
Efter detta kom yngsta sonen m. sambo o som på middag, pust, varför måste allt hända samma dag. Urkul annars, vi hinner inte träffas så ofta vi skulle vilja, det är väl så när man har ett gäng ungar.
Ikväll har jag gått på ett jobbpass som varar till 14 i morgon. Har en jobbhelg till sen semester igen, det ska bli gott, den förra trippen är nästan glömd.
Nu ska jag snart gå o knyta mej o läsa, det femte barnet av Doris Lessing, riktigt bra bok för att vara av en nobellpristagare. Dom brukar vara svårlästa o inte i min boksmak.

2 kommentarer:

  1. Låter lite gött å njuta av en bra bok!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Hoppas du njuter av sommaren trots att du börjar jobba igen!
    Jag får in några zinkbadkar igen nästa vecka! Är du fortfarande intresserad är du välkommen att höra av dig!!!

    Ha det så gott!
    Kram
    Ann-Helen

    SvaraRadera